Republika Slovenija

Finančna Uprava


KAZALO STRANI ABARVNA SHEMA Aa
IZBIRA PISAVE
A+VELIKOST PISAVE ZNAKOVNI JEZIK
Privzeto Arial Arial bold Verdana Verdana bold Open dyslexic Open dyslexic alta Century Gothic / Didact Gothic
Privzeto Barvna shema 1 - črno na belem Barvna shema 2 - belo na črnem Barvna shema 3 - Črna na bež Barvna shema 4 - modro na belem Barvna shema 5 - črno na zelenem Barvna shema 6 - črno na rumenem Barvna shema 7 - modro na rumenem Barvna shema 8 - rumeno na modrem Barvna shema 9 - turkizno na črnem Barvna shema 10 - črno na vijoličnem
Privzeto Velikost pisave 14pt Velikost pisave 16pt Velikost pisave 18pt Velikost pisave 20pt
Velikost pisave 125% Velikost pisave 150% Velikost pisave 200%

Pomoč uporabnikom

Spreminjanje dokumentov

Prenova spletnega mesta www.fu.gov.si 2018/2019

V okviru prenove brišemo PDF dokumente in arhive, ostajajo pa DOC oz. DOCX dokumenti. Le-ti se tudi preimenujejo tako, da ime ne bo več vsebovalo izdajo in vrsto dokumenta (npr. podrobnejši opisi), temveč le naslov oz. naziv vsebine. Tako bodo URL naslovi postali fiksni in se ne bodo več spreminjali, navkljub novim izdajam. Objava novega dokumenta bo "povozila", nadomestila starega. Ker bo na internetni strani objavljena le zadnja verzija dokumneta, bo tako tudi v vseh že objavljenih vsebinah vedno na voljo zadnja različica dokumenta.
 

Sledenje spremembam

Po novem se za označevanje sprememb uporabi funkcionalnost worda, sledi spremembam. Funkcinalnost vklopimo tako, da izberemo zavihek PREGLED in kliknemo na ikono Sledi spremembam (glej sliko zgoraj), da fukcionalnost aktiviramo/deaktiviramo.

Pri uporabi te funkcionalnosti sami presodite kdaj boste uporabljali to funkcionalnost, da popravljen dokument ne bi postal nepregleden!

Funkcionalnost uporabite tam, kjer želite nazorno prikazati, katero besedilo se briše, nadomešča ali je novo. Namen tovrstnega označevanja sprememb je, da uporabnika vodimo, kje je kaj spremenjeno v vsebini. Še posebno pri daljših dokumentih tovrstno označevanje prihrani precej časa pri iskanju novosti.

Predno pričnete z vnosom sprememb

  1. Predno pričnete z vnosom sprememb vedno naredite čistopis!
    Čistopis (samo črno besedilo) je osnova za vnos novih sprememb. Čistopis naredimo tako, da sprejmemo vse spremembe od preje in počrnimo morebitni preostali tekst. Čisopis pripravimo ne glede, ali gre za popravke znotraj verzije, ali pa novo verzijo (verziranje dokumentov je namenjeno vam, da imate sled, kdaj je prišlo do popravkov).
  2. Ker arhivov ne bo več objavljenih na internetnih strani, sami organizirajte odlaganje prejšnjih verzij dokumentov!
    Organizacija je v vaši presoji. Starejše dokumente lahko hranite pri sebi, na vašem osebnem računalniku, zunanjem disku, ključku, ali pa jih odlagate na intranetu.
  3. Sprememba oznak (uporabniškega imena in začetnice)
    Ko uporabite funkcionalost sledi spremebam, se poleg sprememb izpišejo tudi oznake, kdo je to popravil. Iz tega razloga v rubriki (označeno na sliki spodaj) vpišite FURS in kliknite V redu. Tako bo oznaka pri sledi spremembam FURS in ne vaše ime oz. začetnice. Pogovorno okno prikličete s klikom na zavihek DATOTEKA in izberite Možnosti (povsem spodaj).

Spletna stran se po spremembi vsebine ne osveži

Pri uporabi brskalnika Internet Explorer (IE), občasno prihaja do problemov z osveževanjem vsebin, ki so bile spremenjene.

Vse strani na spletišču www.fu.gov.si imajo nastavljeno trajanje vsebine strani 300 sekund (5 minut). Po tem pretečenem času, se pri osveževanju vsebine ponovno naložijo iz strežnika. V vmesnem času se vsebine naložijo iz predpomnilnika.

Odprto spletno stran osvežimo na način, da pritisnemo tipko F5. Odprte strani se ne osvežujejo samodejno.

Če se tudi po tem obdobju vsebina ne osveži, je potrebno pobrisati zgodovino brskanja.

Postopek brisanja zgodovine brskanja:

  1. Postavite se na stran, ki se ni osvežila in pritisnite kombinacijo tipk Shift+Ctrl+Delete (tipka Shift je nad tipko Ctrl);
  2. Odpre se pogovorno okno Izbriši zgodovino brskanja;
  3. Izberite samo oznako Začasne internetne datoteke in datoteke spletnega mesta (glej sliko), ter kliknite Izbriši;
  4. Pritisnite tipko F5, da se stran ponovno naloži.

Priporočila za pripravo spletnih vsebin (WCAG smernice)

Priporočila so pripravljena v skladu z »Web Content Accessibility Guidelines« (WCAG). Slednje predstavljajo skupek smernic in standardov, katerih osnovni namen je višja dostopnost vsebin objavljenih na spletu tako za ranljive skupine, kot tudi posameznike, ki do vsebin dostopajo z mobilnimi napravami.

Povzetek: 

  1. Tekstovne alternative
    Ponuditi tekstovno alternativo za vse netekstovne vsebine (npr. slike, zemljevide, druge grafične komponente):
    1. Nekatere slike je potrebno opremiti z alternativnim oziroma nadomestnim besedilom več
    2. Izogibajte se objavi preslikanih oziroma skeniranih dokumentov več
  2. Alternative za avdiovizualne posnetke
    Ponuditi alternativo za časovne medije (npr. zvočni in video posnetki):
    1. Objava prepisov avdio (mp3) posnetkov več
    2. Objava video posnetkov s podnapisi več
    3. Na voljo naj bo video v znakovnem jeziku za vse medijske vsebine, ki vsebujejo zvok več
  3. Prilagodljivo
    Ustvarjati je treba vsebine, ki jih je možno predstavljati na različne načine (npr. z enostavnejšim videzom), na da bi s tem izgubili informacije ali strukturo:
    1. Besedila smiselno razdelite v sklope in jih opremite z naslovi več
    2. Besedila naj imajo smiselno zaporedje in strukturo več
    3. Uporabljajte preproste preglednice, tabele več
  4. Prepoznavnostveč
     
  5. Navigacija
    Obstajati morajo načini, ki uporabnikom omogočajo oziroma olajšajo navigacijo, iskanje vsebin in ugotavljanje, kje na spletnem mestu se nahajajo:
    1. Navigacija več
    2. Kazalo / zemljevid strani več
    3. Smiselne povezave več
  6. Berljivo
    Vsebina oziroma besedila naj bodo berljiva in razumljiva. Navodila za pisanje:
    1. Jedrnatost in zgoščenost več
    2. Izrazje več
    3. Zgradba besedila več
    4. Navajanje krajevnih in časovnih prislovov več
    5. Kratice več
    6. Denarna enota: evro in EUR več
    7. Merske enote več
    8. Odstotki (%) več
    9. Itd., idr., ipd. več
    10. Izpis besed v celoti več
    11. Številke več
    12. Telefonske številke več
    13. Navedba podatkov za stike več
    14. Zapis datuma in ure več
    15. Elektronski naslov več
    16. Velika začetnica več
    17. Pogosta vprašanja in odgovori več
    18. Uporaba alinej in korakov več
    19. Predstavitev podatkov v preglednicah več
    20. Povezave več
    21. Poravnava besedila več
    22. Krepka pisava več
    23. Podčrtovanje besedila več
    24. Uporaba poševnega tiska več
    25. Velike črke več
    26. Oklepaji več
    27. Uporaba narekovajev in dobesedno navajanje več
  7. Predvidljivo
    Spletne vsebine naj se prikazujejo na predvidljiv način:
    1. Elementi oziroma vsebinski sklopi, ki imajo isto funkcionalnost na več straneh, naj bodo dosledno enako poimenovani in oblikovani (dodatne informacije, dokumenti oziroma povezana zakonodaja, kontakti…) več
    2. Napovejte z vidika uporabnika morda nepredvidene spremembe oziroma posledice »klika« (odpiranje novega okna, prenos datoteke) več
  8. Pomoč pri vnosu več
    Pomagajte uporabnikom, da se pri vnosih v spletne obrazce izognejo napakam oz. jih popravijo.

Podrobnejši opisi so na voljo v dokumentu Navodila za urednike: dostopnost spletnih mest državne uprave na sistemu enotnih spletnih mest .

Prva prijava v sistem TYPO3, uporabniške nastavitve in odjava

Prijava v sistem TYPO3

V urejevalnik TYPO3 se prijavite: https://urednik.typo3.lamp.gov.si/furs/typo3/

Osebno geslo ob prvi prijavi: xxxx

Vnesite uporabniško ime, ki ste ga prejeli po elektronski pošti in vpišite osebno geslo. Prijavo potrdite s klikom na gumb Login.
 

Obvezno zamenjajte osebno geslo!

Priporočilo!
Geslo naj ima vsaj 8 znakov. Uporabljate kombinacijo, črk, številk, velike/male črke (npr. LsFz32ag)

 

Zamenjava osebnega gesla

Osebno geslo zamenjate s klikom na ikono Nastavitve uporabnika (meni zgoraj-desno) in izberite zavihek Password.

Med nastavitvami uporabnika:

  1. vnesite Novo geslo
  2. ponovite Novo geslo
  3. spremembe shranite s klikom na gumb Shrani dokument

Zamenjava jezikovne različice

Jezikovno različici lahko zamenjate na zavihku Osebni podatki, prek spustnega menija Jezik. Izberite jezikovno različico in shranite spremembe.

 

Odjava iz sistema TYPO3

Za odjavo iz sistema kliknite na gumb z imenom in priimkom uporabnika, ki se nahaja zgoraj-desno, ter potrdite s klikom na gumb Logout..