Izjava o dostopnosti
Opis področja
Uvodno o dostopnosti
Vsem, ki obiščete spletna mesta in uporabljate mobilne aplikacije Finančne uprave RS želimo, da se počutite dobrodošle in imate dobro uporabniško izkušnjo.
Uporabo spletnih mest in mobilnih aplikacij želimo približati najširšemu krogu uporabnikom, zato spletna mesta in aplikacije v čim večji možni meri oblikujemo tako, da so prilagojene za uporabo slepim in slabovidnim, gluhim, ljudem z disleksijo in uporabnikom z motnjami razumevanja.
Finančna uprava RS se zavezuje omogočati dostopnost za svoje spletne strani in mobilne aplikacije v skladu z Zakonom o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij in Direktivo EU 2016/2102 Evropskega parlamenta in Sveta.
Da bi zagotovili pozitivno uporabniško izkušnjo spletnih mest in mobilnih aplikacij Finančne uprave RS za vse uporabnike, pri izdelavi in nadgradnjah sledimo smernicam WCAG 2.0. FURS teži k stopnji skladnosti, ki ustreza nivoju AA.
Ta izjava o dostopnosti se nanaša na spletna mesta in na mobilne aplikacije Finančne uprave RS:
- Spletno mesto Finančne uprave - https://www.fu.gov.si/
- Portal eDavki - https://edavki.durs.si/
- Portal eCarina - https://ecarina.fu.gov.si/wps/portal/e-carina
- Spletno mesto miniBlagajna - https://miniblagajna.fu.gov.si/
- Mobilna aplikacija eDavki (Google Play, App Store)
- Mobilna aplikacija Preveri račun (Google Play, App Store)
- Mobilna aplikacija miniBlagajna (Google Play)
Stopnja skladnosti
Spletišča in mobilne aplikacije Finančne uprave RS so v celoti v skladne z Zakonom o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij.
Nabor storitev za dostopnost
Spletno mesto vam omogoča:
- izbiro barvne sheme,
- izbiro pisave (uporabnikom z disleksijo je na voljo možnost preklopa med serifno in ne-serifno pisavo),
- izbiro velikosti pisave,
- prikaz položaja, kje na spletišču se trenutno nahajamo (drobtinice),
- informacije v znakovnem jeziku.
Nedostopna vsebina na spletnih mestih in mobilnih aplikacijah Finančne uprave RS
Spodaj navedena vsebina ni dostopna zaradi nesorazmernega bremena:
- Za ranljive skupine so narejeni filmi z znakovnim jezikom, zvokom in s podnapisi za vse življenjske dogodke za prebivalce. Teh dogodkov je 81. Za ostale vsebine, kot so poslovni dogodki pravnih oseb, e-storitev ter za ostale davčne vsebine, omenjeni filmi niso narejeni. Razlog je v nesorazmernem bremenu, ki bi nastal za organ. Organ nesorazmerno breme ocenjuje s tem, da bi za organ nastale znatne finančne posledice, če bi hotel vso vsebino prevesti v znakovni jezik, saj je obseg vsebine zelo velik. Poleg tega pa je večina vsebine takšne, da se spreminja in bi bilo težko zagotavljati ažurnost prevodov v znakovni jezik.
- Portal eDavki mogoča izbiro barvne sheme zato je v manjšem delu prilagojen ranljivim skupinam. V ostalem delu portal eDavki ne izpolnjuje zahtev o dostopnosti, saj bi prilagoditev portala za Finančno upravo RS predstavljala nesorazmerno breme. Finančna uprava RS je v fazi tehnološke prenove kot tudi prenove uporabniškega vmesnika portala eDavki. S prenovo se bo poleg ostalega naslovilo tudi prilagoditev novega portala eDavki za ranljive skupine uporabnikov. Ocenjuje se, da bo prenova celotnega portala dolgotrajna, saj gre za obsežen sistem z več milijoni vrsticami programske kode. Celostna prilagoditev starega portala eDavki za ranljive skupine bi od Finančne uprave RS zahtevala velik finančni in človeški angažma, kar bi bilo v nasprotju z načelom dobrega gospodarja, saj že poteka prenova portala, ki bo naslovila dostopnost za ranljive skupine. Tako bo za čas trajanja prenove portala eDavki večji del portala eDavki še vedno ostal nedostopen za ranljive skupine uporabnikov.
- Portal eCarina, ki zaradi nesorazmernega bremena ne izpolnjuje zahtev o dostopnosti. Elektronske storitve in ostale funkcionalnosti portala so občutljivo povezane z različnimi zalednimi sistemi Finančne uprave RS, s programskimi rešitvami drugih državnih organov in organov Evropske skupnosti ter z drugimi večjimi poslovnimi sistemi. Morebitne prilagoditve občutljivih sistemov, kot je portal eCarina bi predstavljalo nesorazmerno breme tako za Finančno upravo RS, kakor tudi za ostale uporabnike (gospodarstvo), poleg tega pa bi se znatno povečalo tveganje za težave pri zagotavljanju nemotenega delovanja sistema. Prav tako bi ocenjeni stroški in koristi za Finančno upravo RS v primerjavi z ocenjeno koristjo za uporabnike z različnimi oblikami oviranosti, znatno presegli slednje. V prihodnje bomo ob uvajanju večjih sprememb sistema skrbeli, da bomo te v čim večji meri prilagajali tudi ranljivim skupinam.
- Vse fotografije na spletnih mestih še niso opremljene z opisi oziroma še nimajo alternativnega besedila.
- Ranljivim skupinam je delno prilagojena mobilna aplikacija eDavki, saj je organ ocenil, da je prilagoditev mobilne aplikacije eDavki nesorazmerno breme tako s stroškovnega vidika, vidika človeških resursov, kot tudi s tehničnega vidika. Mobilna aplikacija eDavki je prilagojena tako, da omogoča povečavo aplikacije in sicer na Android: +3 in iOS: +5. Aplikacija omogoča tudi ležečo orientacijo prikaza vsebine v mobilni aplikaciji eDavki. Trenutno tehnologija v kateri je programirana mobilna aplikacije eDavki ne omogoča ustrezne uporabe bralnika za slepe, zato je narejena preusmeritev uporabnika, ki želi uporabljati bralnik, iz mobilne aplikacije eDavki na portal eDavki, ki omogoča uporabo bralnika za slepe.
- Spletna stran in mobilna aplikacija mini Blagajna nista namenjeni splošni javnosti ampak sta namenjeni za izdajo gotovinskih računov za subjekte, kateri letno izdajo majhno število računov. Spletna stran in aplikacija omogočata izdajanje gotovinskih računov. Prav tako je za vstop v zaprti del spletne strani in mobilno aplikacijo, potrebno uporabiti namensko digitalno potrdilo. Zaradi omenjenega, spletne strani in mobilne aplikacije Finančna uprava RS ne bo prilagajala za ranljive skupine.
- Finančna uprava zaradi nesorazmernega bremena, ne bo zagotavljala dostopnosti za ranljive skupine za mobilno aplikacijo Preveri račun. Od leta 2021 namreč ni več nagradne igre »Vklopi razum, zahtevaj račun!« in s tem je aplikacija izgubila glavni namen uporabe. Glavni namen uporabe mobilne aplikacije je bil, z nagradno igro vzpodbuditi potrošnike, da podatke s prejetih računov, prek aplikacije pošiljajo Finančni upravi, ki je nato v svojih sistemi preverila ali so bili ti računi res izdani in s pravilnimi podatki. S tem se je dvigovalo davčno kulturo. Ker nagradne igre več ni, s tem pa se je znatno zmanjšalo pošiljanje računov k Finančni upravi, bi strošek prilagoditve aplikacije za ranljive skupine predstavljal nesorazmerno breme, glede na koristi, ki bi jih prilagoditev prinesla Finančni upravi. Seveda pa lahko potrošnik, pripadnik ranljive skupine, v primeru dvoma o pravilnosti izdanega računa, le tega pošlje v pregled predstavniku Finančne uprave na način, kot je opisan v naslednjem poglavju »Dostopne alternative«.
Dostopne alternative
Vse informacije, ki so dostopne na spletnih straneh in mobilnih aplikacijah Finančne uprave RS, lahko zavezanci dobijo na:
- klicnem centru na številki 08 200 1001 (za prebivalce) ali na 08 200 1003 (za poslovne subjekte),
- na elektronskem naslovu mediji.fu(at)gov.si,
- osebno na finančnih uradi: https://www.fu.gov.si/kontakti/kontaktni_center_furs/#c6535,
- pomoč pri izpolnjevanju napovedi in ostalih vlog ranljivim skupinam nudi uslužbenec Finančne uprave Republike Slovenije Stojan Glavač, ki je dosegljiv na telefonski številki 041 578 330 ali na elektronskem naslovu: mediji.fu(at)gov.si.
Datum objave spletnega mesta
- Portal furs.edrazbe.si je bil v obstoječi grafični podobi objavljen 9. maja 2022
- Portal fu.gov.si je bil v obstoječi grafični podobi objavljen 22. septembra 2020
- Portal fu.gov.si je bil v obstoječi grafični podobi objavljen 30. avgusta 2018
- Portal edavki.durs.si je bil v obstoječi grafični podobi objavljen 9. julij 2018
- Portal eCarina je bil v obstoječi grafični podobi objavljen 6. februarja 2016
- Mobilna aplikacija mini Blagajna je bila v obstoječi grafični podobi objavljen 29. decembra 2016
- Mobilna aplikacija Preveri račun je bila v obstoječi grafični podobi objavljena 16. decembra 2015
- Mobilna aplikacija eDavki 2.0 je bila objavljena aprila 2024
Priprava izjave o dostopnosti
Ta izjava je bila pripravljena 23. septembra 2020.
Uporabljena je bila metoda iz prve alineje točke (a) člena 3(1) Izvedbenega sklepa Komisije (EU) 2018/1523 – samoocena organa javnega sektorja.
Izjava je bila nazadnje pregledana 12. maja 2025.
Povratne in kontaktne informacije
Obvestila o primerih neskladnosti, zahtevah po informacijah ter vsebini, ki ne spada na področje uporabe Direktive sprejemamo na elektronski naslov mediji.fu(at)gov.si. Na obvestilo ali prošnjo bomo odgovorili v roku 8 dni od prejema obvestila oziroma prošnje. Če glede na zahtevano vsebino v tem roku ne bomo mogli podati ustreznega odgovora, vam bo sporočeno, kdaj bo odgovor podan in razlogi za zakasnitev odgovora.
Nadzor nad izvajanjem določb 5. do 8. člena Zakona o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij opravljajo inšpektorji za javni sektor na Ministrstvu za javno upravo.
Izvršilni postopek
V primeru, da ugotovite odstopanja od določil Zakona o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij, lahko podate prijavo na inšpektorat za javni sektor na Ministrstvu za javno upravo po navadni ali elektronski pošti na naslov: gp.ijs(at)gov.si.
Izvršilni organ za morebitne postopke
Inšpektorat Republike Slovenije za informacijsko družbo
MINISTRSTVO ZA DIGITALNO PREOBRAZBO
Davčna ulica 1
1000 Ljubljana
+386 1 555 58 48
gp.irsid(at)gov.si